Správně dýchat znamená být zdravý

DýcháníMůžete se správně stravovat, můžete pravidelně sportovat, ale i přesto nemusíte být zdraví. Možná vám právě chybí umění správně dýchat. Správné dýchání může totiž být klíčem ke zdraví. V dýchání samotném je obrovská síla.

Podle jógové tradice má každý z nás délku svého života určenou počtem nádechů a výdechů. Pomalé dýchání má na organismus blahodárné účinky. Právě periodická zástava všech základních funkcí nebo jejich omezení umožňuje směřovat k prapříčině, k uchování lásky a jejímu hromadění v duši a pomáhá snáze snášet stresy. Díky tomu se organismus uzdravuje a omlazuje. Správné a pomalé dýchání dokáže vyléčit řadu zdravotních problémů. Například astmatici se léčí jemnějším a pomalejším dýcháním.

Pokud se chcete naučit dobře dýchat, vyplatí se investovat svůj čas do kurzu jógy nebo individuálních hodin u dobrého učitele. Při nácviku je potřeba být velmi opatrný a svůj zdravotní stav konzultovat s lékařem. Pro vaši představu, jak na tom teď s dýcháním jste, si můžete vzít do rukou hodinky a spočítat si, kolikrát za minutu se nadechnete a vydechnete. Dýchejte přitom svým normálním tempem.

Pokud jste průměrný a netrénovaný člověk, pak váš dýchací rytmus bude přibližně osmnáct nádechů a výdechů za minutu. Pokud se chcete naučit dýchat ještě pomaleji, velmi vám pomůže naučení se tzv. jógového dechu, což není nic jiného než dýchání bránicí, co se například učí herci a sportovci. Ideální nasycení kyslíkem vzniká přibližně při frekvenci 3-6 nádechů za minutu. Samozřejmě se správnou technikou dýchání.

Například Hatha jóga používá speciální dechové techniky, pomocí kterých člověk dokáže ovlivnit tok energie. Celou lekci jógy by pak měl provázet klidný nádech a výdech, který pomáhá pracovat člověku se svým tělem. Správné dýchání působí na činnost orgánů v hrudníku a v oblasti břicha a také na páteř. Dýchání však ovlivňuje i naši psychiku.

Pokud dýchat rychle a povrchně a najednou začnete trénovat techniku dýchání, a za celou minutu se nadechnete pouze dvakrát, věřte, že jde o velkou změnu. Změnu, kterou potom můžete cítit, bude obrovská. Nefungujete už v režimu stresu, ale relaxace.

Dýchání může vyléčit mnoho zdravotních neduhů místo léků. Nejlepší je učit se dýchací techniku prostřednictvím učitel, to znamená, že je vhodné najít si svého učitele, nebo se účastnit kurzů dýchacích technik.

Nepřehlédněte:

SMS Věštba
SMS Výklad / banner