Hathajóga: Správné dýchání

Hathajóga je jedním z nejstarších cvičebních systémů. Původ má v daleké Indii a historie hathajógy spadá až do patnáctého století. Celá tato metoda je založena především na ovládnutí dechu, pozici těla a vůbec na celkovém zklidnění jak těla, tak i mysli. Cílem je spojit individuální já s univerzálním bytím.

Důležité je osvojit si klidný plynulý dech a naučit se tak správně dýchat. To je nejdůležitější část celého cvičení. Až potom přicházejí různé pozice těla. Tento druh jógy upřednostňuje prvenství výdechu.

První a neméně důležitý krok ke správnému nadechnutí je hluboký výdech. Různé pozice těla a cviky vás učí pravidelně, pomalu, úplně a uvolněně dýchat.

Důležitou částí hathajógy není jen cvičení a správné dýchání, ale jak to u jóg bývá, i relaxace. Díky úplnému protažení nejrůznějších svalů, dochází k jejich uvolnění a s přicházejícím uvolněním odchází napětí. Cviky se dělají pomalu a plynule.
Při cvičení je i důležité se plně na různé cvičené partie soustředit.

Hathajóga není nijak složitá a zkusit ji může každý. V dnešní době je k dispozici i mnoho literatury, DVD i kurzů, kde je možné toho o hathajóze mnoho pochytit a něčemu novému se přiučit.

Mezi různé cviky patří i typická poloha svíčky, kleště, ryby, pluhu, kobylky, luku a stoji na hlavě. Pokud nemáte rádi být zavření někde v posilovně a cvičit do úmoru kostí, zkuste hathajógu. Nejen, že je výborným pomocníkem k protáhnutí celého těla, ale zároveň se tělo při cvičení i uvolní a spolu s ním i psychika.

Nepřehlédněte:

SMS Věštba
SMS Výklad / banner