Devět očistných dechů I. díl: Technika dýchání k uvolnění těla i mysli

MeditaceŽe napětí, které si s sebou neseme, působí negativně na naše tělo je známá věc. Často, když do místnosti, kde se nacházíme, vstoupí někdo, s kým máme nějaký konflikt, naše tělo se automaticky sevře a náš dech se stane kratším a ostřejším.

Pokud naopak prožíváme strach, náš dech se zrychluje a je povrchnějším. Pokud jsme smutní, dech je hluboký, přerušovaný povzdechy. A pokud se setkáme s člověkem, kterého máme rádi, náš dech se uvolní a dýcháme najednou zlehka a volněji.

Nemusíme čekat na nějaký okamžik, abychom zaznamenali změnu dechu, můžeme ho libovolně měnit, kdy chceme a jak chceme. Díky tomu můžeme měnit svou zkušenost. Cvičení devíti očistných dechů má představovat krátké cvičení, které je určené k pročištění a projasnění kanálů a k celkovému uvolnění mysli i těla.

Než se pustíme do cvičení, zaujměte pozici meditační, to je se zkříženýma nohama. Ruce nechejte volně spočinout v klíně, dlaně obraťte směrem vzhůru a levou ruku položte na pravou. Dále lehce předkloňte hlavu, abyste si zajistili i zpevnění krku.

Zavřete oči a představte si tři kanály energie, které prostupují vaším tělem. Střední kanál je modrý a vede směrem vzhůru středem těla. Je silný jako řepa a směrem od srdce se pomalu rozšiřuje až k otvoru, které ční na temeni hlavy. Dva boční kanály jsou tenké jako tužka a jsou napojeni na střední kanál v jeho základně, jakoby první čakrou, deset centimetrů pod pupkem. Stoupají směrem vzhůru tělem po obou stranách středního kanálu, těsně pod lebkou se stáčí, za očima klesají a otevírají se v místě nosních dírek. Ženy mají bílý kanál nalevo a červený napravo. Muži to mají naopak.

Nepřehlédněte:

SMS Věštba
SMS Výklad / banner