Otužování: Cesta k úspěchu

Dívka v ziměNemáte rádi zimu? Trpíte syndromem studených končetin? Litujete, že nebydlíte v zemích, kde je věčně teplo? Pokud ano, možná tuto metodu, jak si zachovat zdravé tělo, nepodstoupíte, ale otužování těla, je známá metoda, která se praktikuje již stovky let.

Skutečně lze tělo navyknout na určité teploty a v zimě není potřeba příliš teplých kabátů. Lidé, kteří se pravidelně otužují, také netrpí sezónními nemocemi, jako je chřipka, angína, či nachlazení.

Pokud toužíte začít s otužováním, je důležité to nepřehánět. Začněte zlehka. Jako první krok je namístě sprcha s vlažnou vodou tak dlouho, dokud nepřejdete do stavu, kdy se budete sprchovat vodou studenou. Studenou vodou je dobré se sprchovat ráno a večer.

Než vlezete pod studenou sprchu, měli byste být rozehřátí, určitě se neotužujte po sportovním výkonu. Také přetopená místnost, či nadmíra teplého oblečení snižuje vaši otužilost. Po otužování je důležité se pořádně vysušit a obléct. Studená sprcha by ze začátku neměla být delší než 2 minuty.

Pokud se už nějakou dobu neotužujete, vaše otužilost po nějakém čase poklesne.

V čem je otužování dobré? Napomáhá nám od bolesti zad a chrání nás před nachlazením, chřipkou a angínou. Také upevňuje psychiku. Otužování má příznivý vliv na alergie, vředové choroby a také vysoký krevní tlak. Při onemocnění otužilců je průběh nemoci lehčí, než u ostatních pacientů. Otužování také pomáhá k lepšímu přizpůsobení teplotním výkyvům. A hlavně, otužování posiluje imunitní systém.

Tato metoda však není vhodná pro nemocné lidi a také pro lidi trpící chorobami srdce. Děti a starší lidé by měli být s otužováním opatrní.

SMS Věštba
SMS Výklad / banner