Nespavost a těžké dny

Napsala | 19.03.2010

Nespavost]Dnešní moderní doba má svá pro a proti. Hodně práce, stres, počítače, televize. Všude kolem nás jsou blokace pro náš spánek. Ten je pak natolik vypjatý, že i velmi mladí lidé trpí nespavostí. Spánek přitom ovlivňuje naší duševní činnost, náladu, ovládání a sílu. Patří mezi základní potřeby člověka. Jeho délka a kvalita se odráží na našem zdraví. Optimální délka spánku se pohybuje v rozmezí 7-8 hodin. Pokud je spánek kratší, měl by být intenzivní a ničím nerušený. Náš spánek ruší i noční aktivita, tj. potřeba častého chození na WC a pocit hladu. I takové jsou příznaky nekvalitního spánku.
Pokud se člověk dobře vyspal, probouzí se svěží a plný energie do dalšího dne. Jestliže trpíte některým z příznaků špatného spánku, udělejte ihned patřičné změny. Na jaře vaše tělo i duše sílí, posilte i spánek.

  1. Spěte v chladnější místnosti, zatáhněte závěsy, ať vás neruší světlo.
  2. Je dobré se 2 hodiny před usnutím najíst a napít. Nebude vás budit hlad.
  3. Nesmíte se ale přepít, nutilo by vás to vstávat.
  4. Uléhejte unavení. Zkuste se před spánkem projít na čerstvém vzduchu.
  5. Před usnutím zapomeňte na starosti. Myslete na dovolenou, moře, hory a krásnou přírodu.
  6. Snězte před spaním jedno jablko nebo vypijte trochu čaje z chmelu, který uspává.
  7. Patříte-li mezi vyloženě nespavé typy lidí, nekoukejte dvě hodiny před usnutím do počítače nebo na televizi. Raději si čtěte.
  8. Vyvětrejte místnost, kde spíte. Dejte si pod pokrývku 3 PET lahve naplněné horkou vodou.
  9. Pokud se hádáte a jste rozrušeni, raději neuléhejte ke spánku, ale jděte něco dělat.

Zajímavé odkazy – Nespavost | Insomnie

SMS Věštba
SMS Výklad / banner

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.