Zdravý život: Jak správně odpočívat?

Jarní dpočinekJaro je tu a s ním dost možná i jarní únava, která řadu z nás obírá o spoustu energie. Ani dlouhá zima našemu organismu zrovna energii nepřidá. Nedostatek sluníčka, zima a krátký den, to vše se podepisuje na naší duševní pohodě.

Právě únava je častým jmenovaným příznakem, který pacienti říkají svým lékařům při vyšetření.

Jak s únavou bojovat? Jedině správným odpočinkem. Ten slouží k tomu, aby si naše tělo odpočalo, načerpalo nové síly a zregenerovalo. Organismus si doplní potřebnou energii, vyloučí odpadní látky a připravuje se na nové činnosti.

Hlavně v dnešní době plné stresu je velice důležité umět vypnout a relaxovat. Často tedy při nedostatku odpočinku a s nástupem únavy na sebe nenechá dlouho čekat ani nemoc.

Jak tedy správně odpočívat?

Nejlepší formou je spánek. Denně je potřeba spát alespoň 8 hodin. Je dobré si tedy navyknout na určitou hodinu, kdy budeme chodit spávat. Pomůže to zlepšit tvorbu hormonu kortizonu, který během dne napomáhá zvládat stresové situace. Pokud si tak naše tělo navykne, často se vzbudíme ještě před zazvoněním budíku a to plně vyspaní.

Abychom neměli starost o kvalitní spánek, je vhodné chodit spát s prázdným žaludkem. I ten si totiž během spánku potřebuje odpočinout. Pokud jdeme spát s plným žaludkem, nutíme ho pracovat i v noci, když je mozek ve fázi klidu. Často se tak díky tomu můžeme v noci budit, špatně usínat, mít špatné sny, potíme se, není nám dobře nebo se necítíme odpočatí. Aby náš spánek byl správně osvěžující, je vhodné nejíst čtyři hodiny před spaním.

Další dobrou radou je jít během dne na čerstvý vzduch. Taková procházka někdy vyčistí hlavu i tělo. Vhodné je i spát při otevřeném oknu.

Také je vhodné chodit spávat před půlnocí než po půlnoci. Spánek před půlnocí má totiž dvojnásobnou kvalitu. Po setmění tělo tvoří hormon melatonin, který je pomocník při únavě a stárnutí.

Na navození spánku můžeme zkusit i teplou koupel, která prokrví celé tělo a odkrví překrvené části těla. Po horké koupeli se cítíme příjemně unaveni, svalové křeče vymizí a můžeme v klidu usnout. Také použití bylinek je v těchto případech vhodné.

Nepřehlédněte:

SMS Věštba
SMS Výklad / banner