Spánková hygiena

Nejdůležitější je kvalitní spánek

Zdravý spánek dětíS příchodem podzimu přichází i podzimní únava, která je způsobená ochlazením a hlavně tím, že na podzim se nám krátí den a díky tomu i světlo a často je také méně sluníčka, které dodává energii.

Pokud trpíte nedostatkem slunce, je velmi doporučováno svítit alespoň doma žárovkami. Člověk zkrátka světlo potřebuje a kromě šera, které na nás čeká venku je potřeba i světla ostrého a pozitivního.

Aby naše tělo i imunita správně fungovaly a aby se nám na podzim vyhýbaly tzv. podzimní deprese, je pro nás důležitý kvalitní spánek. Každý má dobu spánku nastavenou jinak, někomu stačí pouze čtyři hodiny spánku, jiný je schopný prospat celý den. Samozřejmě záleží i na aktuálním rozpoložení, fyzické kondici a také psychickém stavu. Pokud jsme ošizeni o kvalitní spánek, naše aktivita i výkonnost se tím pádem snižuje. Díky tomu na nás padají i depresivní a smutné stavy.

Je spočítáno, že zhruba třetinu našeho života prospíme. Proto je důležité zamyslet se i nad kvalitou místa, kde spíme. Tedy v čem spíme. Pro kvalitní spánek je důležitá i kvalitní matrace, postel a peřiny. V tomto případě se opravdu vyplatí investovat více. V dnešní době je výhodou, že existuje hned několik specializovaných prodejen, kde vám jsou schopni ochotně poradit, do čeho je výhodné a rozumné investovat a nad čím raději ani nepřemýšlet.

Spánková hygiena: Proč je tak důležitá?

Jaké je nejlepší prostředí pro lehké usínání a kvalitní spánek? Zejména je vhodné před spaním ložnici vyvětrat, aby zde byl dostatek čerstvého vzduchu. Teplota na spaní by měla být něco mezi 18 a 20 stupni Celsia. Suchý vzduch a vyšší teplota se nedoporučují. Často se v takovém prostředí hůře dýchá, tělo se pod peřinou lehko zahřeje a někdy teplo v ložnici naopak od spánku rozptyluje.

I podle feng shui do ložnice v žádném případě nepatří elektronika v podobě počítače, či televize. Nejen, že vyřazují elektromagnetické záření, které může spánek rušit, ale ruší také už od pohledu. Člověk má pocit, že na počítači musí pracovat, nebo se před spaním dívat na televizi. Tyto věci tedy zanechte v pracovnách a obývacích pokojích.

Co se určitě nedoporučuje před spaním dělat, jsou věci jako plný žaludek, horká vana, cvičení před spaním a také alkohol. Před spaním by se neměl provozovat ani sex. V posteli by mělo být zakázané i pracovat.

Člověk by měl spát, dokud se necítí vyspaný, ale někdy se také stane, že člověk je až přespaný. Každý den by člověk měl spát přibližně stejnou dobu.

Pokud vás trápí chrápání, často souvisí právě s nadváhou. Zkuste tedy zhubnout a uvidíte, jestli nastane nějaká změna.

Spousta lidí také trpí chronickou nespavostí, že se v noci neustále budí, nemohou usnout, či opravdu nespí. Často je na vině porušení nějakého pravidla pro spánkovou hygienu. Také za to může i psychické rozpoložení. Pokud vás tento stav už obtěžuje, zkuste najít i spánkovou poradnu.

Nepřehlédněte:

SMS Věštba
SMS Výklad / banner