Proč chodit na boso ?

Na bosoV dnešní době trávíme většinu dne v botách s plochým a tvrdým povrchem. Dokonce máme nohy celý den v botách nepohodlných, nepříliš kvalitních a v ani ne dobře padnoucích. Všechny tyto aspekty mohou vést k nepřirozenému zapojování svalů. Potom vznikají různé problémy s pohybovou soustavou, které dnes trápí mnoho lidí. Právě chůze na boso člověka nutí nejen pohybovat se jiným způsobem, ale také se věnovat tomu, jak se pohybuje, větší pozornost.


Chůze na boso má i svůj psychologický přínos. V našich chodidlech je totiž mnoho nervových zakončení a tím, že je necháváme nenarušené celý den v pohodlí bot, o nich ani nevíme. O to více jsou pak kroky na boso více intenzivní. Chůze na boso nutí člověka neustále vnímat povrch pod chodidly a tak ho fixuje neustále v přítomném okamžiku. Právě tato věc je pro dnešního člověka, často smýšlejícím o minulosti a buducnosti, velmi terapeutické a uvolňující. Chůze na boso se může stát meditativní procházkou v lese, kde budete co nejméně myslet na starosti a o to více vnímat přírodu kolem sebe. I buddhismus zná meditaci chůzí.

Pro zdraví nejen vašeho těla, ale také vaší duše, bude nejlepší, pokud začnete hned. Zejména teď letní období k chůzi naboso vyloženě vyzývá. Ať už je to na chalupě na dvorku, u nás v lese nebo někde na pláži u moře.

Pokud chcete začít s chůzí na boso, ale nevíte jak na to, nezoufejte. I dnes existuje tzv. minimalistická obuv, která mezi vaše chodidla a podklad staví sice mechanickou bariéru, ale jinak by na to, jak vaše tělo funguje při chůzi, měla mít co nejmenší vliv. Můžete tak zjistit jestli zůstanete u obuvi, nebo zkusíte něco nového a zdravějšího. Můžete také chodit na boso všude, kde to jde, tedy na pláži, koupališti i jinde.


Chůze na boso by měla být praktikována hlavně v přírodě, protože chodníky a asfaltové cesty jsou pro naše tělo nepohodlné a chůze na boso by nám nepřinášela optimální přínos. Lepší je praktikovat chůzi na boso v trávě a zejména se doporučuje ranní procházky v ranní rose.

Jak tedy začít chůzi na boso praktikovat? Najděte si klidné a příjemné místo v přírodě, kde je příjemný povrch, třeba tráva, neupravená stezka, lesní povrch, mech cokoliv. Poté si vyzujte boty a stačí už jen chodit. Ze začátku toho moc neujdete, protože vaše kůže na chodidlech je velmi jemná a hmat v této oblasti přecitlivělý. Postupným chozením se to však zlepší. Nenuťte se ale chodit na boso více, než je vám příjemné. A pokud se budete pečlivě dívat, kam šlapete, nic by se vám nemělo stát.

SMS Věštba
SMS Výklad / banner