Problémy s váhou: Jak přibrat?

HruškaNa internetu, v časopisech i v reklamách můžeme najít spoustu tipů a osvědčených rad, či pomůcek, jak zhubnout, nebo si udržovat stálou váhu. Pro většinu lidí je velký problém buď si udržet stálou váhu, nebo ji trochu snížit. Kila lezou rychle nahoru, ale hůře se jim chce už dolů.

Co když mezi námi ale existují lidé, kteří mají opačný problém. Snaží se, seč mohou, aby se jejich váha vyšplhala o nějaké to kilo vzhůru a ono ne a ne to jít. Jak pomoci v případě, že i ze zdravotních důvodů, potřebujete přibrat na váze, vyzkoušeli jste všechno, ale stále si nevíte rady?

V moderním světě plném anorexie a bulimie si mnozí lidé mohou často plést něčí podvýživu právě s těmito nemoci. Podvýživa však znamená pouze zrychlený metabolismus. Jde o zdravotní defekt a skupina, která trpí touto nemocí, se nazývá ektomorfové.

Lidé, kteří trpí podvýživou, mají zpravidla tenké a dlouhé kosti, úzká ramena a nemají žádný podkožní tuk. Díky tomuto zdravotnímu narušení mají nezdravou barvu pleti, kruhy pod očima a viditelné vlásečnice. Jejich tělo vám může připadat nevzhledné.

Pokud jste jedním z těch, kteří podvýživou trpí, a chcete přibrat na váze, určitě to nezkoušejte tučnými potravinami jako je chleba se sádlem, uzeniny a další tomu podobné. Musíte mít pravidelnou a pestrou stravu. Jíst byste měli každé 3 hodiny a ne jen tehdy, kdy máte hlad. V přepočtu to znamená 6 jídel denně. Důležitá je hlavně snídaně, oběd večeře a mezitím různé svačinky.

Vaše strava musí být bohatá hlavně na bílkoviny, kdy začnete přibírat na svalové hmotě. Potravinami, které zvýšené proteiny obsahují, jsou krůtí a kuřecí maso, vejce, mléko, tvaroh, proteinové nápoje a mnoho dalších. Potraviny je potřeba doplňovat dostatkem sacharidů, ty můžete najít v těstovinách, rýži, bramborách, nebo v pečivu. Ke zvýšení váhy je vhodné i posilovat, doporučuje se při dohledu trenéra, který vám poradí, jak správně posilovat.

SMS Věštba
SMS Výklad / banner