Posílení imunity

ImunitaZima klepe na dveře a před námi je období zimy, mrazů a také nemocí, viróz a nachlazení, která k tomuto období zkrátka patří. Abyste však těmto nepříjemným okamžikům předešli, je důležité posílit svou obranyschopnost. Zvláště přechody mezi teplem a zimou našemu tělu neprospívají.

Právě teď se bakterie a viry šíří lépe než v jakémkoliv jiném ročním období. Nejčastěji dochází k přenosům virů pomocí kapénkové infekce v pracovním kolektivu, ale i při cestování v dopravních prostředcích. Zvláště malé děti a starší lidé jsou k těmto infekcím náchylní. Také chroničtí pacienti a ti, kterým správně nefunguje imunitní systém, to mají v tomto období těžké.

Jedinou možností je posílit svůj imunitní systém, ale jak toho docílit? Možností je mnoho.

Zkuste si udělat tzv. imunitní kúru. Ta prospěje celému organismu a bude vás držet od zlých bakterií dál. Imunitu bychom mohli posilovat v průběhu celého roku, ale obzvlášť na podzim a zimu by bylo vhodné jí jen přidat.

Základem posílení imunity je i stravování. Správné a zdravé stravování je základním stavebním kamenem zdravého života. Měli byste dodržovat takové stravování, kde jsou omezeny živočišné bílkoviny, tuky, mléko a mléčné výrobky. Samozřejmostí je omezení škodlivých konzervantů, bílého cukru a bílé mouky.

V poslední době se osvědčuje u imunitních problémů nasazovat bezlepkovou dietu. Pravdou je, že nikdy v historii jsme neměli lepku tolik, jako dnes. Lepek je levná náhražka jiných surovin, takže se přidává téměř do všech potravin.

Pro rozproudění energie hned z rána je vhodná teplá snídaně. Tou může být teplá polévka nebo kaše. Ve stravě by se mělo objevovat i mnoho ovoce a zeleniny, pokud možno v bio kvalitě.

Dalším důležitým opatřením pro dobrou imunitu je cvičení a pohyb. Ne nadarmo se říká cvičením ku zdraví. Nejen, že se budete cítit lépe, ale vaše tělo to také ocení. Při cvičení se také vytváří hormon štěstí, a proto je dobrý pocit ze cvičení zaručen. Mezi vhodná cvičení se řadí čchi kung, taichi, jóga ale také pět tibeťanů. Cvičte pravidelně, jen tak se naučíte blahodárnému účinku pohybu na náš imunitní systém. Celoročně se také otužujte a dopřejte si masáže i relax.

Dnes také můžete posílit svou imunitu i různými doplňky stravy, které by vašemu tělu měli dodat to, co mu chybí. Vždy by se měl člověk zaměřovat místo syntetických vitamínů na přírodní preparáty, pokud není možné je tělu dodávat jinak, než této podobě.

Vhodné je užívat zejména vitamíny C nebo B komplexy. Z přírodních variant sáhněte po petrželi a česneku, které se osvědčují u zánětů dýchacích cest.

SMS Věštba
SMS Výklad / banner