Omega mastné kyseliny

V čem nám pomáhají?

Denně se setkáváme s reklamou, která upozorňuje na nedostatek omega mastných kyselin v těle a zároveň doporučuje produkty, ve kterých je můžeme nalézt. Často tak slýcháváme, jak jsou omega mastné kyseliny důležité pro lidský organismus. Ale co to v podstatě jsou omega mastné kyseliny, a co si pod tímto termínem máme představit?

Jedná se o esenciální mastné kyseliny, které si tělo neumí vytvářet samo, ale získává je pouze z potravin, nebo různých doplňků stravy.

Mají za úkol podporovat mozkovou činnost, zlepšují paměť a proces vybavování. Pokud je těchto kyselin v těle nedostatek, můžete to pocítit nedostatkem energie, depresivními a apatickými stavy a také problémy s koncentrací.

Pro zlepšení paměti se hodí zejména omega 3 mastné kyseliny. Podporují i lepší učební schopnosti a jsou proto vhodné zejména u studentů. Tyto kyseliny podporují centrální nervový systém, sítnici oka a působí proti zánětům a snižují i cholesterol v krvi. Dokonce by měly pomoci i odbourávat tuky.

Proto je dobré tyto omega mastné kyseliny záměrně vyhledávat a dodávat svému tělu potřebné množství těchto látek, které nemá tělo možnost si normálně vytvářet.

Kde hledat "Omega mastné kyseliny" ?

Běžně jich má lidské tělo nedostatek, neboť tyto kyseliny se dají přijímat jen z mála potravin. Pro tento zdroj kyselin se nejlépe jeví mořské ryby a rybí oleje. Mezi ně patří například i losos. Získat se však dají i z lněného a sójového oleje, nebo z vlašských ořechů.

Pokud často čelíte stresu a cítíte na sobě, že jste pod tlakem, že vám to nedělá dobře ani vašemu organismu a že trpíte nedostatkem duševní činnosti, zkuste se zaměřit na omega 6 mastné kyseliny. Jde o antioxidanty, které jednak napomáhají proti stárnutí, ale hlavně jsou prevencí i ochranou proti rakovině. Zároveň napomáhají i s problémy se srdečními problémy. Najít je můžeme v rostlinných olejích, ale také různých semínkách a mase.

Nejlépe však je, pokud člověk řadí do svého jídelníčku i ryby a to nejméně 2x týdně. Lidé je někdy odmítají zejména kvůli malým kostičkám, ale to by je nemělo odradit. Ryby jsou kvalitním zdrojem důležitých vitamínů a příjmů. Nejlépe proto je konzumovat ryby tučné, které jsou bohaté na omega 3 a 6 mastné kyseliny. Mezi ně se řadí losos, makrela, sleď i sardinka. V těchto rybách je ukryto velké množství těchto mastných kyselin. Na jejich menší množství pak můžeme narazit v jiných rybách, korýších a v mušlích.

SMS Věštba
SMS Výklad / banner