Hrášek: Dejte zdraví zelenou

HrášekV létě se daří zvláštnímu druhu zeleniny – zelenému hrášku. Jde o luštěninu, která je velmi oblíbená a nejlépe chutná ta, kterou si vypěstujete na vlastní zahrádce.

Hrášek jsou v podstatě nedozrálá semena hrachu setého. Hrášek je tak sladký, dobrý a lesklý. Hrášek lze sušit, nebo dávat do slaného nálevu, nebo jej zamrazujeme.

Hrášek pochází z planého druhu, který dodnes roste ve Středomoří a Asii. Poprvé byl hrášek použit Holanďany a to roku 1610.

Hrášek obsahuje bílkoviny, vlákninu a je bohatý na vitamíny. Má také nízkou hladinu tuků. Pomáhá udržet v normě krevní tlak a také pomáhá na chronické onemocnění ledvin. Jak je však známo, hrášek dokáže dost nadýmat.

Z vitamínů obsahuje hrášek zejména vitamín A a C. Minerální látky jsou v něm ve velké míře obsaženy zejména v draslíku a fosforu. Obsahuje také vápník, železo, hořčík a draslík. Díky hrášků je podporováno správné fungování nervů a svalů.

Mimo sezonu, když není hrášek čerstvý, ho můžeme používat zamražený. Také se dá pořídit sterilizovaný. Koupit můžeme i hrášek bio.

Hrášek má velké uplatnění. Můžeme ho přidat do salátů, omáček, polévek, nebo do jídel s rýží, či těstovinami. Dobrý je i jako příloha. Zejména zamíchat ho s kukuřicí je dobrý způsob jak oživit jídlo. Neměl by se však příliš dlouho tepelně upravovat, protože pak nehezky šedne. Hrášek navíc možná uvítají i jiní strávníci u vás doma. Například papoušci, nebo hlodavci.

SMS Věštba
SMS Výklad / banner